Skip to main content

De Week van de Belgische mode komt er aan, dat zag je ongetwijfeld al passeren! Van 12 tot 19 oktober zetten we opnieuw onze Belgische modemerken én lokale modewinkeliers in de kijker en enthousiasmeren we de consument om lokaal te kopen en Belgisch te shoppen.
 
We bieden jou tijdens de WVDBM de opportuniteit om je modewinkel extra in de verf zetten. Dit zowel via jullie eigen online en offline communicatie, in de winkel en via het delen van alle communicatie die we vanuit Mode Unie voor de WVDBM aanreiken.
 
De Limburgse Zes als campagnegezicht!
We zijn enthousiast dit jaar samen te werken met De Limburgse Zes: Sander Bos, Tessa Borrenberghs, Matteo La Rosa, Jordy Arthur, Marie Van Puyenbroeck en Marylène Madou. In gaststad Hasselt en ver daarbuiten zullen zij enthousiast hun schouders zetten om de WVDBM zo breed mogelijk te promoten.
 
Samen vormen zij de nieuwe generatie van mode ondernemers die de veelbelovende toekomst van de Belgische mode markeren en de drijvende kracht zijn achter de zesde campagne van de Week van de Belgische mode. Deze ‘changemakers’ drukken door één voor één hun unieke stempel op het Belgische modelandschap. Hun innovatieve aanpak en groot bereik bieden dan ook een platform om de creativiteit en vakmanschap van eigen bodem maximaal in de kijker te zetten.

Raamsticker op jouw etalage!
Met de raamstickers van de WVDBM op je etalage kan je aantonen trotse deelnemer te zijn van deze actie. Hoe meer raamstickers in het straatbeeld, hoe beter consumenten de actie zullen oppikken! Het ontwerp van de sticker is volop aan de gang, we houden je op de hoogte via onze kanalen!

Promotiemateriaal
Mode Unie zorgt voor jou als retailer heel wat ondersteuning die je in je winkel en op jouw online kanalen kan inplannen:

  • Billie, de weekendbijlage bij Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg, brengt een volledig magazine in Belgische mode op zaterdag 12 oktober
  • Paginagrote print advertenties in vier nationale kranten op donderdag 10 oktober
  • Regionale en nationale mediaverspreiding: print + online + audiovisueel
  • www.weekvandebelgischemode.be met store locator zodat de consument je winkel kan vinden
  • Promotiepakket met raamsticker voor in je winkel
  • Actieve promotie van de actie naar consumenten via:
  • Push van de actie via de persoonlijke kanalen via de Zes van Limburg als ambassadeurs

Waarom Week van de Belgische mode?
De WVDBM maakt de consument bewust van de voordelen van het kopen van Belgische mode en van de troeven van het shoppen in een lokale modewinkel. Want lokaal shoppen = betrouwbaar en kwaliteitsvol shoppen en zo bijdragen aan de lokale gemeenschap!

Na vijf bijzonder succesvolle edities, met vorig jaar 950 deelnemende winkelpunten en 100 deelnemende Belgische modemerken, vieren we dit jaar de vijfde, feesteditie van onze actie. Met een ruime mediacampagne zetten we de Week in de kijker zodat de actie goed kenbaar gemaakt wordt bij consumenten.

Praktisch

Mode Unie leden nemen gratis deel. Wil jij als (nog)-niet-lid ook deelnemen? Word dan lid of neem deel als niet-lid voor 175 euro (ex.btw) en geniet ook van alle bovenstaande voordelen van onze campagne. Wil je er alle details over te weten komen? Mail dan naar info@modeunie.be

Meer info of inschrijven? Dat kan via info@modeunie.be of via 02/21 22 637.

Leave a Reply