>> Consumenten- en modetrends ’24/’25 in a nutshell <<
360° TREND FORECAST 2024
Consumenten- en modetrends 24/25 in a nutshell
Locatie: online via Microsoft Teams
Uur: 10u00 – 12u15
In deze eerste editie van de Creamoda Trend Forecast bieden we een nieuw format aan waarbij we een ensemble aan key trends bundelen. We creëren zo een hapklaar overzicht van de meest prominente evoluties die onze sector naar verwachting zal doormaken op het gebied van consumenten- en modetrends 24/25. We zoomen in op domeinen zoals de modetrends lente/zomer 2025, sociale media, de evolutie van de Belgische modemarkt, e-commerce, de digitale transformatie x GenZ en influencer marketing.
Save-the-date op 1 februari 2024.
WAT MAG JE VERWACHTEN?
10u00: Welkom en Intro
>> Wendy Luyckx @Creamoda
10u15: Modetrends SS25
>> Laura Buydaert @Creamoda
Creamoda zoomt in op de belangrijkste trends en kleurassociaties voor het lente/zomer seizoen 2025. We lieten ons hierbij voornamelijk inspireren door de voorbije modeweken (zowel op als naast de catwalk), de trendvoorspellers WGSN en Francq Colors en kleurenexperten Pantone en Coloro. Daarnaast blikken we al even vooruit op het herfst/winter seizoen 2025-2026. We bundelden onze research in een hands-on overzicht: een waardevol instrument en inspiratie ter ondersteuning bij de uitwerking van de nieuwe aankomende collecties.
10u45: Sociale Media Trends
>> Margot De Houwer @So Buzzy
So Buzzy, social media & online marketing agency, zoomt in op de nieuwste social media ontwikkelingen en de implementatie ervan. We kijken hierbij naar de huidige én toekomstige trends. Via cases van modebedrijven uit het binnen- en buitenland ontdekt je hoe je deze tendensen kan inzetten voor je merk om een voorsprong te creëren t.o.v. andere bedrijven. De successen van deze merken kunnen helpen om je eigen brand een boost te geven.
11u30: General Consumer & Fashion Trends & Highlights
>> Laura Diaz Fernandez, Kiana Vanbuel & Kathlyne Dotremont @GFK
Onderzoeksbureau GfK, zal ingaan op de evolutie van de Belgische modemarkt in het algemeen, met aandacht voor e-commerce & het ‘succes’ van de recentste Black Friday (nov 2023).
Naast de objectieve marktcijfers, zoomen we in op een recent modeconsumentenonderzoek met focus op de digitale transformatie (GenZ). We staan hierbij o.a. stil bij het effect van influencers en influencer marketing op de Belgische mode-consument, gaan na hoe belangrijk influencers vandaag zijn en wat de impact is op het aankoopproces. We zoomen ook in op het belang van de fit tussen de persoon en het merk dat influencers promoten en wat met hun loyaliteit aan de merken waarvoor ze werken?
12u15: Q&A / einde
INSCHRIJVING
Deze online sessie is betalend voor leden en niet-leden van Creamoda:
> Leden: 50 euro, excl. btw
> Niet-leden: 100 euro, excl. btw
Taal: Nederlands.
> Vragen kunnen gesteld worden in Engels of Frans.
Schrijf je hier in!
Over So Buzzy
So Buzzy is een social media en online marketing agency: Facebook Marketing Partner, Google Partner, Pinterest Partner én TikTok Partner. Met de juiste aanpak kan elk merk scoren met sociale media. So Buzzy ondersteunt bedrijven in dit proces.
Het team is getraind en gecertificeerd door onder andere Facebook, Google, TikTok, Pinterest en LinkedIn voor het aankopen van mediaruimte en beheren van online advertenties & social media content. Of het nu gaat om strategie, het bedenken van creatieve concepten & campagnes, content productie, online adverteren, samenwerken met influencers of je team inschakelen als ambassadeurs. Een aantal voorbeelden van bedrijven die met So Buzzy samenwerk(t)en zijn: Carrefour, SOS Kinderdorpen, Cera, Toerisme Vlaamse Ardennen, KBC Brussels, UZ Brussel,…
Over GFK
Al meer dan 89 jaar wint GFK het vertrouwen van hun klanten over de hele wereld door kritische vragen in hun besluitvormingsproces op te lossen. GFK stimuleert hun groei door een volledig inzicht te bieden in het koopgedrag van hun consumenten en de dynamiek die van invloed is op hun markten, merken en mediatrends.
In 2023 ging GfK samen met NIQ, waardoor twee marktleiders met een ongeëvenaard wereldwijd bereik samenkwamen. Met een holistische retailvisie en de meest uitgebreide consumenteninzichten – geleverd met geavanceerde analyses via de modernste platforms – stimuleert GfK “Growth from Knowledge”.