Communicatie die verbindt én je klantrelaties versterkt!
Wat?
Een vlotte, respectvolle communicatie is essentieel in de modebranche. Wil je beter inspelen op de noden van je klanten en constructieve gesprekken voeren, zelfs in lastige situaties? Of wil je je medewerkers tools aanreiken om beter om te gaan met lastige klanten om zo conflicten op te lossen en te voorkomen? Dan is deze praktische opleiding rond verbindende klantencommunicatie iets voor jou!
Voor wie?
Medewerkers en leidinggevenden die actief willen investeren in de kwaliteit van hun relaties en communicatie met klanten en collega’s.
Waar en wanneer?
Elke sessie duurt anderhalf uur – we werken in kleine groepen van 2 tot 3 personen.
De opleiding gaat door in de winkel en is gebaseerd op praktische voorbeelden uit de eigen leef- en werkwereld. Het voordeel van kleinere groepen is dat er meer uitwisseling is en iedereen meer kansen krijgt om aan bod te komen.
Hoe?
Je leert op een verbindende, niet confronterende manier omgaan met lastige situaties. Hierbij wordt stilgestaan bij welk conflict er speelt, wat voor jou en de collega/klant hierin belangrijk is en hoe je daar op een verbindende, constructieve manier mee om kan gaan en tot een oplossing kan komen.
Inhoudelijk
Collega’s die roddelen over elkaar waar klanten bij staan, een medewerker praat over de privé zaken van een klant met een andere klant, een medewerker uit zijn/haar frustratie tegen klanten, een klant uit boos zijn ongenoegen en een medewerker wordt hierbij voor blok gezet,..
Het zijn situaties die ongetwijfeld herkenbaar zijn in de winkel. We gebruiken deze en andere voorkomende situaties als vertrekpunt om aan te tonen hoe je best omgaat met lastige klanten en moeilijke situaties.
- Stap 1 is zonder oordeel kijken naar wat gebeurt en zien wat er te zien is
- Stap 2 is stilstaan bij wat een situatie met je doet
- Stap 3 is luisteren naar wat in deze situatie voor jezelf en mogelijk ook voor de andere belangrijk is
- Stap 4 is dit op een verbindende manier over maken aan de andere en hierbij ook zelf open staan voor feedback
Door wie?
PMO trainer Rudy Begas komt zelf uit een zelfstandig nest en heeft daarnaast een uitgebreide commerciële ervaring in het opleiden van (mode)retailers. Hij combineert deze achtergrond nu met zijn jarenlange ervaring in Verbindend communiceren.
Zijn evenwicht tussen diepgang en plezier in het leren, improvisatietalent, inspelen op wat leeft vormen zijn belangrijkste troeven. Vanuit die veilige en leuke leeromgeving zorgt hij er met passie voor dat deelnemers goesting krijgen om het geleerde onmiddellijk toe te passen op en buiten de winkelvloer.
Interesse?
Geef ons een seintje via info@modeunie.be en we nemen contact met je op om meer info te geven over de opleiding en de mogelijkheden!