Skip to main content
Laden Evenementen

« Alle Evenementen

  • Dit evenement is voorbij.

WEBINAR 360° TREND FORECAST 2025 ‘Over consumenteninzichten, markt- en modetrends 26/27 & de Belgische modeweek’

21 januari @ 11:00 - 12:30

Na een succesvolle eerste editie, organiseren we een tweede editie van de Creamoda 360° Trend Forecast. In dit format bundelen we een ensemble aan key consumenteninzichten, markt- en modetrends. We creëren zo een hapklaar overzicht van de key evoluties die onze sector naar verwachting zal doormaken.

We zoomen in op de belangrijkste mode- en kleuren trends voor lente/zomer 2026 en staan stil bij de evolutie van de Belgische modemarkt. Marktonderzoeksbureau GfK/NIQ deed onderzoek naar hoe de Belgische consument denkt over lokale mode en deelt tijdens dit webinar de belangrijkste inzichten.

 PROGRAMMA

10u00: Welkom en Intro
>> Wendy Luyckx @Creamoda
10u15: Modetrends SS 2026
>> Laura Buydaert @Creamoda

Laura zoomt in op de belangrijkste trends en kleurassociaties voor het zomerseizoen 2026 en blikt beknopt vooruit op herfst & winter seizoen 2026/2027. Zij liet zich hierbij voornamelijk inspireren door de voorbije modeweken (zowel op als naast de catwalk), de trendvoorspellers WGSN & Francq Colors en kleurenexperten Pantone & Coloro. Deze research is gebundeld in een hands-on overzicht en vormt zo een waardevol instrument en inspiratiebron ter ondersteuning bij de uitwerking van nieuwe collecties.

10u45: Consumenteninzichten en trends in de mode industrie
>> Alessia De Simone, Kiana Vanbuel & Laura Diaz Fernandez @GfK/NIQ

Marktonderzoek bureau GfK/NIQ zal de nieuwste consumenteninzichten en trends binnen de mode industrie delen nav recent panelonderzoek, met speciale aandacht voor de evolutie van de markt en voor Black Friday. Ook werpen ze een licht op de Week van de Belgische mode en hoe de Belgische consument denkt over lokale mode.

GfK/NIQ heeft namelijk een uitgebreid onderzoek uitgevoerd via een online vragenlijst, die zowel vóór als na de Week van de Belgische Mode werd uitgestuurd. Hiermee konden mogelijke veranderingen in consumentengedrag en -motivaties nauwkeurig worden geanalyseerd.

11u30: Q&A / einde

Kostprijs: 100 eur (excl. BTW)

Registreren kan HIER

 

Gegevens

Datum:
21 januari
Tijd:
11:00 - 12:30